Initiativele de calitate Honda si strategia de calitate

 

Aspiram la 120% pentru  calitatea produsului

“Trebuie sa atingem 120% din calitatea produselor. Daca 99% din produsele pe care le facem sunt perfecte, acest lucru ar fi un record chiar bun. Cu toate acestea, clientii care devin detinatorii celui 1% din produse vor considera cu siguranta ca produsele lor sunt 100% deficiente. Este inacceptabil chiar si pentru un client dintr-o mie – chiar si pentru 1 din 10.000- sa primeasca un produs defect. De aceea noi aspiram la 120%.’’

Rostind aceste cuvinte, fondatorul Soichiro Honda a definit conceptia fundamentala a calitatii: ce inseamna sa lupti ca sa ajungi o companie pe care societatea si-o doreste. Hotarâta sa satisfaca si chiar sa intreaca asteptarile clientilor, Honda lanseaza initiative pentru atingerea unor înalte standarde de calitate a produsului.
Acestia suntem noi.

Pentru a întari încrederea clientului, oferind produse realizate în sigutanta si un nou nivel de calitate remarcabila, Honda a creat un ciclu de calitate care sporeste continuu calitatea la fiecare etapa, de la dezvoltare si productie pana la vânzare si garantia serviciilor acordata dupa vânzare.

În prezent, implementam Standardul Global de Calitate Honda în dorinta de a asigura calitatea pentru fiecare produs Honda, indiferent de unde este achizitionat. Sub îndrumarea managementului de top, filialele din întreaga lume lucreaza neîntrerupt pentru ca produsele, serviciile si logistica sa fie aliniate la acest standard global, atenti sa previna repetarea  problemelor deja stiute si sa livreze clientilor produse de cea mai buna calitate posibila.

Principalele Initiative ale Standardelor de Calitate Honda  în atingerea unor noi nivele de calitate sporita

Colectarea datelor

Colectarea datelor privind calitatea; analiza consolidata si masuri de sporire a  calitatii

  • Colectam si analizam datele privind calitatea de la clienti si de pe pietele globale iar masurile de sporire a calitatii sunt implementate rapid.
  • Datele privind calitatea sunt adunate din intreaga lume la Centrul de Calitate si Inovatie Tochigi, care comunica analiza si sugestiile sale catre departamnetul de proiectare în vederea imbunatatirii principiilor de calitate în proiectele de dezvoltare ulterioare.
  • Nevoile clientilor sunt reflectate, problemele privind calitatea anticipate si prevenite si astfel calitate sporeste.

Proiectare si dezvoltare

Proiectare si dezvoltare

  • Se stabilesc nevoile clientilor în privinta functionalitatii, consumului de combustibil si alte caracteristici ale produsului; se stabilesc cerintele de design si se solicita  specializare în productie; se realizeaza desenele tehnice ale partilor componenete si ale vehiculului
  • Vehiculele de prototip sunt supuse unei game variate de teste de calitate si sigutanta
  • La fiecare stadiu de dezvoltare al procesului, au loc  sedinte de evaluare a calitatii pentru confirmarea ca nivelele de calitate ale design-ului s-au atins.

Pregatirea pentru productie

Pregatirea pentru productie

  • Calitatea se asigura la fiecare stadiu al productiei printr-un plan de process optimizat pentru instalatii, unelte si echipamente de inspectie cât si printr-un proces de inspectie al coeficientului de încredere mentionat în specificatiile de calitate.
  • Înaintea productiei în masa, prototipurile sunt asamblate si supuse inspectiei pe linia de asamblare
  • Vehiculele prototip sunt supuse unei testari de durabilitate, apoi dezasamblate si analizate prin inspectii complete de dezasamblare.
  • Au loc audituri de calitate pentru toate partile componente.
  • Asociatii sunt bine instruiti sa realizeze sarcinile liniei de asamblare .

ProductiaProductia

  • Partile livrate de la furnizori sunt supuse inspectiilor de calitate.
  • În faza stadiului fnal al procesului, vehiculele terminate sunt supuse din nou unei inspecti detaliate.
  • Se dezvolta intern echipamentele de Inspectie precum Testul la Final de Linie  a sistemelor de control  electronice.
  • Înaninte de livrare, se iau masurile necesare pentru evitarea defectarii în tranzit

Serviciile de comercializareServiciile de comercializare si post-comercializare

  • Înaintea livrarii la clienti, vehiculele sunt inspectate si pregatite de dealeri
  • Dupa comercializare chestiunile de calitate se trateaza cu dealerii iar intrebarile clientilor se primesc de asemenea online.
  • Informatii privind calitatea se colecteaza de la clienti într-un timp prompt.

Initiativele de asigurare a calitatii implementate în orice process pentru asigurarea unui nou nivel de calitate sporita 

Asigurarea calitatii implementata riguros atat în design cat si productie

Sistemul Honda pentru asigurarea calitatii se evidentiaza prin implementarea sa riguroasa la fiecare etapa de design cat si productie. Baza de date privind asigurarea calitatii Honda contine date privind calitatea adunate de-a lungul anilor. Inspirand-se din acet deposit de expertiza, departamentele Honda de design si productie implementeaza calitatea în fiecare plan si proces de productie pentru atingerea unor noi nivele de calitate sporita.
Mergand inainte, Honda va continua sa asigure calitatea, atenti fiind la sursa sa, redefinind sistemele în continuare în vederea atingerii unui grad mai inalt de încredere si satisafctie a clientului.

Implementarea calitatii

Calitate sporita a partilor componente prin inspectarea  detaliata de dezasamblare în timpul pregatirii pentru productie

Prin efectuarea de inspectii de dezasablare, Honda examineaza astfel fiecare parte în vederea functionarii sale în bune conditii. Pentru început Honda supune toate modelele noi la  teste drive pe o distanta lunga. Apoi, Honda dezasambleaza vehiculele cu fiecare componenta în parte, verifica atent absenta defectarilor printr-o lista cu câteva mii de puncte. Prin atentia meticuloasa la detaliu si ani buni de experienta în aplicarea tehnologiilor analitice , Honda continua sa câstige încrederea clientului prin functionalitatile si calitatea produselor comercializate.

Inspectia de dezasamblare totala

De la pregatirea pentru productia în masa, Honda verifica în orice stadiu rezultatele muncii furnizorilor pentru asigurarea calitatii partilor componente

Asigurarea calitatii partilor componente reprezinta elementul cheie în oferirea unor produse de inalta calitate.

Urmand Principiul ceor Trei Realitati (sa  mergi la locul dat, sa stii situatia data si sa fii realist), Honda face Vizite în vederea asigurarii calitatii la fabricile de productie (Quality Assurance Visits – QAVs)
Prin vizitele efectuate atît în timpul productiei cît si în etapele de productie în masa, specialistii Honda în dezvoltarea si producerea fiecarei parti compenente viziteaza fabricille furnizorilor, verifica sistemele de asigurare a calitatii si stadiul lor de implementare. Rezultatele sunt impartasite cu furnizorii, facilitând comunicarea si colaborarea în privinta startegiilor de sporire  a calitatii.

Asigurarea calitatii sustinut de fabrica de la pregatirea pentru productia în masa

În procesul de productie al unor automobile din zeci de mii de parti, precizia cu care fiecare operatiune individuala este efectuata are un impact substantial asupra calitatii în general.
În vederea stabilirii procedurilor ale caror cerinte sunt clare pentru fiecare om implicat în productie, Honda a introdus inspectii procedurale de fiabilitate(1) mentionate în specificatiile de calitate (2). În plus, Honda pune în practica  sugestiile asociatilor prin efectuarea unor sarcini de productie chiar de acestia asigurând riguros calitatea în fiecare procedura.

1. Are loc o inspectie menita sa se asigure ca standardele de calitate sunt respectate în totalitate la fiecare proces de productie
2. Specificatie ce stabileste standardele si punctele de verificare pentru fiecare parte, procedeu si sarcina în vederea asigurarii unei înalte calitati

Comunicarea catre fabrica a chestiunilor sugerate de clienti în vederea implementarii rapide a mijloacelor de  asiguarare a calitatii

Honda a înfiintat Centrul de Inovare a Calitatii, Centrul Tochigi cu scopul minimalizarii si rezolvarii rapide a chestiunilor de calitate a produsulor dintr-o perspectiva globala.
Centrul reuseste sa rezolve probleme la un stadiu incipient prin colecatrea informatiei de la dealerii din toata Japonia si organizatii paralele de peste hotare. Legatura eficienta cu dezvoltarea, productia, furnizorii si alte departamente si companii asigura un feeback eficient.
Prin colectarea informatiilor despre problemele de calitate si masurile de prevenire împreuna cu filialele Honda de peste hotare si departamente parte importanta în asigurarea calitatii, Centrul de Inovare al Calitatii va continua sa întareasca abilitatea globala a Honda de a preveni aparitia problemele legate de calitate.

Asigurarea calitatii

Cladim calitatea

Curs de control al calitatii

 
In Japonia, Honda ofera 3 cursuri diferite de control al calitatii, fiecare bazat pe o serie de abilitati. De exemplu, din 1971, Cursul Esential Honda (HBC) au oferit instructaj nu numai asociatilor Honda, dar si cursantilor trimisi de furnizori, ajutand astfel la formarea unor noi lideri în calitatea productiei.

Obiective în educarea controlului de calitate

Obiective Perioada Participanti 2008
Controlul Calitatii
Curs pt începatori
Introducere în importanta calitatii în
productie si viziunea Honda asupra
calitatii; training la locul de munca
1 zi 459
Controlul Calitatii
Curs Avansat
Strategii si proceduri de control ale
calitatii; training sustinut în vederea
implementarii procedurilor de control
al calitatii si atitudinea de lider în
chestiunile de control al calitatii în
echipele de lucru din fabrici
3 zile 328
Curs elementar depre
controlul calitatii Honda
(HBC)
Strategii statistice privind controlul
calitatii; proceduri; preluarea cunostintelor
legate de tratarea practica a problemelor
peste nivelul acoperit de Cursul Avansat
de Control al Calitatii; training menit sa
învete eficient procedurile de control al
calitatii pentru oamenii din aria
de productie.
21 zile 73

Structura cursurilor

Abordarea problemelor de calitate

Sistemul de rechemare

Cautând prevenirea accidentelor, protectia pasagerilor si a pietonilor, Honda mentine proceduri corespunzatoare de rechemare, reparare si îmbunatatire.Scopul nostru este sa ajutam la mentinerea sigurantei în trafic, sa prevenim  vatamari si daune si sa minimizam emisiile. Daca defectul unui model este descoperit si se considera ca sunt necesare actiuni, imediat sunt facute anunturi în concordanta cu legile si reglementarile în vigoare în tarile implicate. Ofertele de a realiza reparatiile necesare gratis sunt transmise prin posta, telefon sau alte mijloace de comunicare dinspre dealerii locali catre proprietarii vehiculelor în cauza.

În concordanta cu Legea Japoneza a Sigurantei Produselor de Consum 

Legea Sigurantei Produselor de Consum a fost modificata în mai 2007 în vederea unei protectii mai solide de catre defecte care ar putea periclita viata sau cauza vatamari. Modificarea a implementat noi reglementari privind productia si vânzarea anumitor produse. Stipuleaza consolidarea si publicarea informatiilor legate de accidente asociate cu produse sau alte masuri concepute pentru a proteja drepturile consumatorilor. De asemenea obliga producatorii si importatorii de anumite produse sa anunte orice accident grav catre Ministerul Economiei, Comertului si Industriei Japonez. Ca producator ce ofera produse de consum catre vânzare, Honda este, desigur, în deplina concordanta cu aceasta lege, adunând informatii prin prisma propriilor sisteme, care au fost stabilite pentru a asigura sigutanta clientilor nostri si a înainta rapoarte catre autoritatiile desemnate într-o maniera prompta si precisa, conform cerintelor.